söndag 12 maj 2013

Varning för gnäll



"Den som är sjuk har bara en önskan - att bli frisk". Ett citat som stämmer väldigt bra. Jag har varit förkyld med värkande bihålor i två veckor nu och det påverkar hela mig. Jag kan inte träna och framförallt inte leda mina pass vilket påverkar min sinnesstämning enorm. Jag blir deppig och ledsen och har svårt att lyfta mig själv humör-mässigt. Att gå o ha ont gör inte situationen bättre. Samtidigt vägrar jag kapitulera för bacillerna och försöker leva så vanligt som möjligt ändå. Jag är dålig på att bädda ner mig och vila bort sjukdomen vilket jag kanske borde göra lite mer.
När jag är sjuk uppstår samma fenomen som när man är gravid, köpt ny bil eller liknande fast tvärt om. Då ser jag andra gravida överallt, eller man ser sin nya bil hela tiden, men när jag är sjuk ser jag bara friska och pigga människor omkring mig. Känslan blir lätt att jag är den enda som är sjuk och jag kommer aldrig bli sådär pigg igen.
Som ni hör är jag väldigt dålig på att vara sjuk. Jag blir deppig, grinig och tycker synd om mig själv. Det är en väldigt tur för mina nära och kära att det brukar gå några år mellan tillfällena.

1 kommentar:

  1. Man får vara gnällig ibland.
    Det behöver man också=))

    Jag hoppas att du blir frisk snart så du får njuta av allt du tycker om!
    Själv bor jag på balkongen idag. Med jord och nya växter. Du förstår att jag trivs då va?
    Kram Johanna

    SvaraRadera