tisdag 28 maj 2013

Fåfäng


Jag anser mig själv som fåfäng. Däremot ser jag inte fåfäng som något negativt. Jag tycker om att klä mig i fina kläder, gärna med bra kvalité. Jag älskar att smörja mig med mjuka, väldoftande krämer och jag sminkar mig varje dag och fixar naglarna. Jag försöker göra vad jag kan med det jag har. För mig är det även ett sätt att visa respekt för mig själv. Att visa mig själv att jag är värdefull. För mig hänger den ytliga biten ihop med den mentala. Jag mår mycket bättre, är piggare och gladare om jag känner mig fin.  Jag uppskattar även fåfänga hos andra. Jag blir glad när människor tar hand om sig själva som de värdefulla individer de är. Så även om det kan framstå som ytligt så handlar det om så mycket mer, det går under ytan och in i självkänslan och självförtroendet.

2 kommentarer:

  1. Jag är en sån som är galen i krämer och parfymer.
    Varje kväll har jag min procedur där jag tar hand om mig och somnar i det väldoftande.
    Och när jag är ledig så kan jag äntligen klä mig i annat än tröjan som visar vart jag jobbar.
    Det gillar jag=))

    Det är viktigt att tillåta sig att ta hand om sig!
    Att få känna sig fin.
    Ser det inte som ytligt, eller jo om det tar över. Om ytan är allt det handlar om och man gör det för andra då blir det ytligt.

    Sen är det klart att det är smickrande när någon ser en som vacker.
    Som i lördags när jag hade långkjol och en väldans massa smycken och åttaåringen tittar upp på mig och säger: Du ser ut som en drottning!
    Den kommentaren smäller högre än när någon öppnar luckan och vrålar: Hey sexy!!

    Blev långt det här men vi hinner knappt prata på dagarna längre så du får stå ut=))

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Håller med dig, jag försöker också göra det bästa av det jag har fått de flesta dagar...sen ibland är det underbart att ta på sig gosekläder och skippa sminket och plattången. Trevlig blogg! Kram Nina

    SvaraRadera