fredag 3 maj 2013

Förändring


Jag har har varit sjuk några dagar, vilket inte händer så ofta. När jag legat själv hemma för att hämta kraft har det funnits tid för reflektion. Senast jag var sängliggande hade jag bränt ut mig totalt och kroppen sa ifrån. Då handlade tankarna om hur jag hamnat så fel och hur jag skulle ta mig därifrån. 
Nu när jag låg sjuk var tankarna helt andra. Det blev oerhört tydligt vilken resa jag gjort det senaste året. Den här gången handlade tankarna om vilken otrolig tur att jag vågade och orkade ta tag i mitt liv och göra en förändring - för det är så värt det! Trotts förkylning kände jag mig harmonisk och lycklig, på riktigt. Jag har så mycket att vara tacksam för och det har jag vetat rent teoretiskt, men nu kände jag det för första gången på länge.
Jag vill verkligen peppa och uppmuntra till att våga förändra när livet inte känns i balans. Det har, förutom givit mig ett intre lugn, gett mig nya möten med spännande, givande och inspirerande människor. Så våga förändra, även om det känns jobbigt och svårt i början, det är värt det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar