torsdag 9 maj 2013

Idol-dyrkan


Jag var på konsert i går. Det var väldigt fascinerade att se hur tonåringar totalt kan gå upp i någonting och det blir hela deras värld. Det var häftigt att få uppleva hela den här pojkband- och tonårstjejer-grejen. Jag blir nästan lite avundsjuk på den förmågan tonåringar har, att se sig själva som centrum av universum och att allt är möjligt. Ett leende från scenen, orden "I love you", eller blinken är riktat till bara Mig. Vad underbart att se livet genom dessa ögon, att jag betyder något, att jag är viktig.
Fansen går helt in i sin dyrkan av idolerna och jag kan inte annat än fascineras av deras förmåga att fullständig uppslukas. De skriker ut sin glädje och beundran när känslorna av att vara nära sina idoler bubblar över.
Denna idoldyrkan kanske inte alltid tar sig sunda uttryck, men den här gången väljer jag att se det med positiva ögon och fascineras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar