onsdag 3 juli 2013

Frustrerad


Ibland klarar jag inte att hålla ihop längre. Vissa dagar pyser jag över och allt tålamod och positivt tänkande är som bortblåst. Försöker vara snäll och förlåtande mot mig själv men det känns aldrig bra i magen när jag tappat humöret. När jag inte lyckas ta det där djupa andetaget innan jag regerar på en situation. När jag inte lyckas se förbi sådant som jag irriterar mig på hos andra i min omgivning utan att det istället får mer uppmärksamhet än de sidor jag uppskattar. Trivs inte med mig själv när jag känner så. Jag känner mig jagad och har svårt att komma ner till en harmonisk och mjuk känsla. Sådana dagar önskar jag att min positiva och lugna kraft var starkare och kunde omfamna all frustration och irritation. Kanske med träning.... Eller så behöver jag helt enkelt pysa över ibland - även om jag inte gillar det.

1 kommentar:

  1. Vet du, du är så fin!
    Du har så många fina egenskaper och en sån vacker energi.
    Det gör inget att du pyser över ibland.
    Jag tror man behöver det (du vet ju vilket monster jag kan bli), för att ladda ur och ladda om.
    Sen blir det liksom som vanligt igen=))

    Vilken fin header du gjort!
    Kramen J

    SvaraRadera