torsdag 18 juli 2013

Spegel


"Världen är som en spegel. Det enda du upplever är dig själv. Allt du tänker, känner, gör och ser kommer inifrån dig. Dina tankar, känslor, ideér, värderingar, funderingar och åsikter skapar din värld. Allt du upplever är dina upplevelser utfrån den du är och inte utifrån hur världen är."

Ett citat som jag tycker väldigt mycket om. Vad vi ger kommer tillbaka och om vår värld inte är så som vi önskar bör vi gå tillbaka till källan - oss själva. Vad sänder jag ut för signaler och på vilket sätt skapar det min värld? Vi får inte bli offer i vårt eget liv. Yttre omständigheter påverkar oss men det är hur vi låter detta styra oss som avgör. Jag är helt övertygad om att vi håller vår egen lycka i våra händer.


1 kommentar:

  1. Sant!!
    Vi är dom som bestämmer, som kan förändra det som inte känns bra.
    Det är frihet när man kommer på det.

    Du, snart går du på semester.
    Och jag hoppas att du och din familj får de finaste dagarna. Att bara få vara tillsammans och kramas.

    Mys på nu!!

    Kramen J

    SvaraRadera