onsdag 10 juli 2013

Prata


När livet inte riktigt går ihop sig och det känns rörigt är prata bra medicin. Att få prata ocensurerat och fritt ur hjärtat känns viktigt. Det blir lättare att hitta lösningar när jag sätter ord på saker och vad jag egentligen känner blir tydligare. Framförallt är det ett bra sätt att pysa ut övertrycket för att få tillbaka harmonin igen. Eftersom jag är en grubblare kan saker lätt ta orimliga proportioner om jag inte får ventilera ibland. Jag har både en fantastisk man och underbara vänner som gärna lyssnar när jag håller monolog om sådant som bekymrar mig, det är jag otroligt tacksam för. Det gör livet så mycket lättare. Allt blir inte löst av att prata, faktum är att många saker inte går att lösa utan det är som det är, men även den insikten blir tydligare när jag sätter ord på tankarna. Det blir sedan lättare att acceptera verkligheten sådan som den är och hitta ett förhållningssätt till detta.
Att få mina känslor och upplevelser bekräftade är också en viktig del i detta. Jag är besviken, arg eller ledsen och det är inget konstigt utan både rimligt och förståeligt. Det hjälper mig att känna inre lugn igen. Så Tack för att ni lyssnar, ni vet vilka ni är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar