fredag 19 juli 2013

Semester


Efter att ha varit hemma-mamma i 11 år och därefter endast arbetat deltid med lediga sommarlov ska jag idag gå på min första "riktiga" semester på 14 år. Det är en häftig känsla och jag måste erkänna att jag känner mig stolt över mig själv. Jag levde ut min dröm, jag vågade vara hemma med våra barn trots ansträngd ekonomi och påtryckningar från samhället om att arbeta. Trotts omgivningens skeptiska blickar och kommentarer kring hur mina barn skulle påverkas negativt av att inte gå på förskolan. Nu sitter jag här, med ett arbete som jag älskar, fantastiska kollegor och en underbart fin kontakt med mina trygga och glada barn. Det kunde inte vara bättre!

1 kommentar:

  1. Nej, det kunde inte vara bättre!
    Och det är då man får kvittot på att vad andra tycker är oviktigt.
    Man känner i magen vad som funkar och är viktigt i ens eget liv, det ska man lyssna på.

    Kommer att sakna dig på måndag/Kram J

    SvaraRadera