söndag 30 juni 2013

Umgänge

Jag läste att när vi upplever att tiden inte räcker till och vi blir stressade för att få livet att fungera så väljer vi ofta bort att umgås med våra vänner. All tid och energi går åt till att få en fungerade vardag med arbete, tvätt, inköp, aktiviteter, städning, läxor, listan kan göras lång. Men enligt undersökningen som beskrevs i artikeln bör vi göra precis tvärtom. Låt dammråttorna ligga och umgås med vännerna. Det vi behöver mest när livet springer för fort är att omge oss med människor vi tycker om. Det ger energi och vi blir lyckligare och mer tillfreds, även om tvätten ligger ostruken när vi kommer hem. Så om vi måste prioritera, välj människorna! Välj att omge dig med den värme som dina vänner skänker. 
I helgen har vi gjort det valet och jag känner mig enormt rik, tacksam och lycklig över att ha så fina vänner fulla med kärlek till mig och min familj. 

1 kommentar:

  1. Sånt där har jag svårt att fatta!
    Alla måsten finns ju kvar liksom, varför skynda med det när man kan njuta istället?

    Vad härligt att du har haft en fin helg!!
    Kram J

    SvaraRadera