torsdag 6 juni 2013

Kemi




Möten med nya människor kan vara fantastiskt berikande. Det mest spännande är att det inte alltid är den person som först framstår som min jämlike som visar sig vara det. Många gånger har jag fått erfara att allt och alla inte är som första intrycket eller ytan ger sken av. Jag är ett exempel på det. Jag märker ganska ofta att människor runt omkring bildar sig en uppfattning om mig som person utifrån vad de ser men att det får revidera detta allteftersom tiden går. Jag är inte bara någon som älskar kläder, smink och yta. Jag har även ett djup och är genuint engagerad i mitt själsliga liv.

Jag faschineras av hur vi stämmer nästan omgående med en del för att aldrig riktigt klicka med andra. Och det är inte alltid med de man tror som det stämmer bäst. Vi brukar prata om personkemi och ibland undrar jag om det är en mer korrekt beskrivning än vi tror. Jag tror att vi alla utstrålar energi på olika nivåer och när vi möter en person på samma energinivå så stämmer det. Jag älskar när det händer. När jag möter en människa som jag nästan omgående upplever ett djup tillsammans med. Där det känns som om den andra personen ser in i mig och jag in i denne. Som om vi nästan känt varandra tidigare trotts att vi precis möts. Det handlar inte om intressen eller liknande utan om något helt annat, något större!
Dessa möten gör mig varm, harmonisk och lycklig.

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt!
    Och lite märkligt det där med hur man med vissa människor aldrig klickar. Det finns bara inte där.
    Så kemi är det allt!

    Jag är nog en av dom som till en början tänkte: undrar om vi har något gemensamt?
    Jag tänkte inte att du var ytlig dock, det ser jag i ögonen på människor direkt.
    Nu vet ju jag ju vilken fantastisk människa du är på flera plan!
    Jag gillar att du är en av de jag jobbar närmast med.
    Du kliver i och tar ansvar för en plats jag efter alla år ser som en del av mig. Sånt är viktigt för mig!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Hannis, vilka vackra ord.
      Du fyller en fin plats i mitt liv, både på jobbet och annars. Det är en glädje att fått lära känna dig.

      Kram

      Radera