måndag 3 juni 2013

Besviken


Ibland känner jag mig besviken och lite misslyckad. Jag har en vision av hur dagen /kvällen ska bli men lyckas inte uppnå förväntingarna. Jag såg fram emot en kväll ensam med barnen. Vi skulle ha en lugn kväll full av mys, samtal och närvaro. Men jag lyckades inte alls och känslan som genomsyrade kvällen var besvikelse. Både jag och barnen var oroliga själar med svårighet att hitta inre lugn. Vi gjorde tappra försök med ljus, spel och trevande samtal men harmonin villen inte infinna sig. Efter en sådan kväll känner jag mig besviken på mig själv och lite misslyckad. Jag ville så gärna ge mig och barnen en riktigt mysig kväll men lyckades inte. Förståndet säger att det inte är mitt fel, men känslan är att jag borde ansträngt mig mer eller gjort något annorlunda. Jag ville ju så gärna att barnen skulle somna med en harmonisk och mysig känsla. Nu blev det inte så den här gången och jag får försöka vara snäll mot mig själv, acceptera att sånt händer och inse att det inte är en katastrof.

1 kommentar:

  1. Snäll mot dig själv, det är viktiga ord!
    För ibland blir det ju sådär.
    Kan också bli besviken för att det som var i min tanke inte blev på riktigt.
    Då brukar jag påminna mig om att jag inte styr över alla bitar och rätt var det är så blir det som jag tänkte fast på ett annat sätt och det blir liksom lika bra.

    Ja, jag tror du fattar mitt svammel=))
    Kramen J

    SvaraRadera