fredag 21 juni 2013

Ärlighet

Jag tänker mycket på hur ärlig och transparent jag törs vara här på bloggen och i andra sociala medier. Hur starkt vill jag uttrycka mina åsikter och vilken påverkan har det jag skriver på mitt personliga varumärke? Jag vill vara ärlig, men jag är samtidigt rädd att det jag skriver ska missuppfattas. Vi har alla olika erfarenheter och värderingar med oss när vi läser en skriven text. Den kan uppfattas på många olika sätt beroende på läsaren. Det är spännande och skrämmande på samma gång. Jag har många tankar och åsikter som jag inte riktigt vet hur jag ska formulera i skrift.
Det blir lätt att åsikter ställs mot varandra vilket jag har lite svårt för. Bara för att jag tycker en sak så tycker inte jag att andra har fel. Det är tvärtom spännande med olika tankar och åsikter kring samma ämne. Så av rädsla för att missuppfattas är jag osäker på hur tydlig jag törs vara med mina åsikter i skrift. Jag vill heller inte uppfattas som opersonlig och feg. Får fundera vidare på det...

1 kommentar:

  1. Det är ju det där med hur människor uppfattar saker. Och det kan man ju aldrig göra något åt.

    Som när jag skrev öppet om sorg tex, då en del blev livrädda. Medans det för mig är en del av livet som så klart är svår men ändå en del av det alla måste igenom någon gång.

    Tror att man ibland får ta risken att bli sedd som en obekväm person när man väljer att vara ärlig.

    Tack för dina fina ord!
    Nu ska jag fortsätta att sova och dricka lite till amaretto förstås=))

    Stor kram J

    SvaraRadera