tisdag 1 februari 2011

Mat för själen




Inte bara vad jag tänker påverkar hur jag mår utan även vad jag äter. Däremot är beteendet detsamma, jag äter sånt jag inte mår bra fast jag vet att jag mår både psykiskt och fysiskt dåligt efteråt. Återigen måste jag ställa mig själv frågan - varför gör jag så?! Först är jag elak mot mig själv i tanken och sen trycker jag i mig mat och godsaker som jag inte mår bra av. Eller är det tvärt om?! Hmmm. Det måste bli ett slut på detta. Jag har ju möjligheten att må bättre bara jag tar tag i det. Ok, jag erkänner, tankens kraft är sjukt svår att styra men mina handlingar är, inte lätt, men lättare att kontrollera. Så nu får det vara nog! 
Om jag tar hand om min kropp så kanske det blir lite lättare att även ta hand om själen. Kropp och själ hänger ju ihop, mer än man tror, alltså borde en kost som jag mår bra av även återspeglas i mitt mentala välbefinnande. 
Så får det bli - nu kära lilla kropp ska jag ta hand om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar