tisdag 1 februari 2011

Tacksam


Jag inser när jag läser mina tidigare inlägg att jag kan uppfattas som en väldigt deppig person full av problem. Så är det inte! Däremot saknar jag balans och harmoni. Det är mycket som är bra i mitt liv, jag känner enorm tacksamhet för min man, mina barn, min tillvaro i stort. Just därför kan det kännas extra frustrerande att inte känna sig tillfreds - allt är ju så bra varför känns inte det i hela mitt väsen?! 
Jag har med åren lärt mig att den enda som kan ta ansvar för mitt liv är jag själv. Jag kan inte styra allt som sker men jag kan styra hur jag hanterar det jag ställs inför. Jag måste ta ansvar för mig själv och mitt liv. Den här bloggen är ett steg i den riktningen, ett verktyg i min strävan mot inre frid, balans och harmoni. Om jag hittar ett sätt att avlasta mitt inre från alla funderingar och grubblerier kanske jag kan få plats för mer positiva, energigivande tankar och känslor. Att skriva ner det som snurrar i mitt inre kanske kan hjälpa mig att få struktur och ordning på alla funderingar som far omkring. Att få en överblick på mitt inre kaos. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar