tisdag 15 februari 2011

Champagne på Grand


Något som får mig att må riktigt bra är att njuta av lyx och kvalité. I helgen fick jag njuta av champagne på Grand hotel, fantastisk show på Berns, drinkar på Lydmar och övernattning på hotell. Det är en sådan total kontrast från mitt vardagsliv, som jag älskar, men att få kliva in i lyx-bubblan ett dygn är helt obetalbar upplevelse. Jag känner hur hela kroppen slappnar av, jag njuter med alla sinnen och det ger mig en total återhämtning.  
Ibland kan jag önska att jag var rik och kunna njuta av detta lite mer, men samtidigt - skulle jag känna samma njutning och avkoppling av lyxlivet då? Troligen inte. Efter ett sådant här dygn känner jag en enorm tacksamhet över mitt liv. Jag har ett underbart äktenskap med en man jag älskar gränslöst. Fantastiska barn som jag har ynnesten att få vara hemma med. Ett boende som jag trivs med och skänker mig harmoni och glädje. Ovanpå detta har jag dessutom möjlighet att någon gång då och då njuta av ett dygn i lyx och flärd. Jag har verkligen ett helt fantastiskt liv som innehåller massor att vara tacksam för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar