måndag 7 februari 2011

Upp & ner


Jag kan fascineras över hur mitt humör och sinnesstämning kan svänga under en dag. Jag kan vara allt från nöjd, tillfreds och glad till att bara en stund senare känna mig ledsen och deppig. Det behöver inte hända något. Det kan till och med vara samma saker/tankar som framkallar dessa totalt olika känslor. Sådana dagar undrar jag hur min hjärna fungerar. Det som ena stunden känns som en bra lösning, ett spännande projekt eller som något att vara enormt tacksam för kan i nästa framstå som ett orosmoment som bara irriterar mig och gör mig ledsen. 
Tänk om jag kunde lära mig förmågan att hålla fast vi dom positiva känslorna och tankarna. Att stanna i tanken när det känns bra och inte grubbla vidare. Det är som om känslorna och tankarna åker bergodalbana inom mig och jag försöker hänga med. Ibland är livet en hissnande resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar