torsdag 3 februari 2011

Kärlek


Känner mig uppfylld av kärlek och saknad. Kärlek till mina barn som fyller mitt liv med glädje, oro, upptäckarlusta, värme, stolthet.... ja, listan kan göras hur lång som helst. Saknad, och kärlek, efter min lilla son som inte fick stanna hos oss. Över 11 år har gått sen jag höll dig i mina armar och ändå känns du ibland så nära...
Idag känner jag även saknad efter min älskade som varit bortrest. Också saknaden efter min vän som bor i annat land känns just nu stor. Vissa dagar är jag totalt uppfylld av känslor, stora, starka känslor. Det kan vara både skönt och jobbigt. Kärleken till mina barn är helt fantastisk men så stark att den ibland blir smärtsam, men skönt smärtsam på något vis. Sorgen efter mitt barn kväver mig nästan vissa dagar. Jag upplever det som att jag känner livet i mig när känslorna intar varje väsen av mitt inre. Och det är härligt - att känna livet inte bara leva det, även om det nästan tar andan ur mig ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar