måndag 30 september 2013

Trött

Har de senaste dagarna känt mig så otroligt trött. Det är en känsla som jag, och säkert många med mig, inte gillar. Jag är en ganska intensiv person som gillar full fart vilket gör att trötthet nästan kan kännas som ett sjukdomstillstånd. Så den här veckan är målet att komma isäng tidigare och försöka ta det aningen lugnare på kvällarna, utöver träningen förstås. Träningen skänker så enorm glädje och energi så den vill jag inte vara utan.
Jag vet inte varför tröttheten just nu känns så stark, men det är väl så, livet går i vågor. Vissa perioder finns det oändligt med energi och andra perioder räcker den inte till alls. Men med vila ska jag få tillbaka energin igen. Hoppas ni alla känner er starka och fulla av energi.

3 kommentarer:

  1. Det är ju det där med sömn...
    Att sova ordentligt, jag är usel på det. Finns så mycket jag vill göra så att jag hellre är vaken för länge=))
    Hoppas att du har sovit gott!
    Kram J

    SvaraRadera
  2. Sova är viktigt! Själv går jag helst och lägger mig tidigt på kvällarna för att istället gå upp skapligt på morgnarna och försöker hålla samma tider även på helgerna, med några timmars förskjutning bara. Jag försöker få iaf sju timmars sömn per natt. Men ibland hjälper det inte fast jag sover mina sju timmar utan jag känner mig bara såå trött ändå, antagligen ett täcken på att även under vaken tid sänka tempot.

    Hoppas du snart får tillbaks din energi och känner dig piggare igen!

    SvaraRadera
  3. Jag blir så trött på kvällen nu sedan mörkret kom. Somnar nästan alltid i soffan om jag inte somnar i sängen när jag nattar Frans, suck.
    Kram

    SvaraRadera