onsdag 18 september 2013

Tillfreds?


Mycket är bra. Det mesta är bra eller väldigt bra. Men några bitar vill inte riktigt ligga på plats vilket skapar en känsla av otillfredställelse. Samma tjat varje dag. Samma konflikter och samtal. Vet att det går över. Vet att min envishet och samtalen kommer ge resultat. Önskar dock det gick lite fortare. Det är inga stora saker utan små och egentligen obetydliga. Men de lyckas ändå skapa en viss frustration som jag hellst vore utan. Önskar mig harmoni och känsla av att vara tillfreds. Alla minuter, alla dagar. Vad är det man säger? Sikta mot stjärnorna och landa på månen... Så jag fortsätter sikta mot ett liv med total harmoni.

4 kommentarer:

  1. Mitt liv är allt annat än i harmoni nu...
    Men jag försöker tänka att det ger med sig.
    Att jag snart har haltat klart och kan bli mig själv igen.

    Du gör det så bra vännen!
    Med din personliga utveckling och din strävan efter harmoni. Att du kommer att nå dit du vill tvivlar jag inte på.

    Kram J

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blogg du har :) Jag ska titta runt lite och kommer komma tillbaka.
    Ha en jättefin dag,
    kram Lina

    SvaraRadera
  3. Åhh vad glad jag blev för din kommentar hos mig,så jag hittade dig måste kika runt lite mer hos dig.

    Ja ibland är livet lite på kant och frustrationen finns där men oftast är det där utveckling sker.Mitt eget mantra varje morgon Jag har tillit att allt blir som det ska vara och det blir det bästa för mig.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. När man emellanåt känner total harmoni så är det helt underbart. Jag tar tillvara på de små stunderna...

    Önskar dig en härlig fredag
    //bara anna

    SvaraRadera