torsdag 5 september 2013

Acceptera



De senaste dagarna har varit fulla av känslor som svajat upp och ner, förvirring, besvikelse, mer förvirring, ilska, förvåning, förundran, förståelse, tröst och mycket mer. Jag har väldigt lätt att rida med i känslovågorna istället för att stå vid sidan och titta på. Ofta finner jag mig mitt i stormen totalt uppfylld av känslan för stunden. Då är svägningar väldigt påfrestande. Till sist blev det för mycket, det brast och tårarna kom. Jag upplever nu att jag har kapitulerat. Det blev för mycket, jag får acceptera att situationen är ogreppbar och fokusera på annat. Vilken skön känsla! Lugnet lägger sig sakta inom mig och andningen är lättare. Glädjen tar mer plats igen och livet känns lättare.
Vad det blir av allt det andra vet jag inte och just nu spelar det ingen roll. Det kommer bli bra på något vis och fram till dess lägger jag det åt sidan för att ge plats åt fina vänner, kärlek, glädje, värme och mjukhet.

2 kommentarer:

  1. Det låter bra!
    Fokus på rätt saker så ordnar det alltid upp sig på något sätt.

    Kramen J

    SvaraRadera
  2. Oh jobbigt med mycket känslor på en gång!
    Du är verkligen duktig på att skriva.
    Kram
    //bara anna

    SvaraRadera