fredag 27 september 2013

Skönt flow


Livet och dagarna går upp och ner, det är väl känt. De senaste dagarna har jag varit inne i ett skönt flow. Visserligen har jag känt mig lite trött men det har ändå inte stört den sköna och varma känslan jag har. Jag njuter varje minut av harmonin som strömmar genom kroppen och det känns som en varm sol har lagt sig tillrätta i mellangärdet. En mycket uppskattad känsla som jag är väldigt tacksam för. Nu försöker jag behålla känslan genom mindfulness, yoga, promenader och träning. Allt som jag mår bra av och känner lycka när jag utför. Hemma försöker jag vara ännu mer närvarande i mina relationer vilket stimulerar känslan av välbefinnande ytterligare.
Det har varit händelser runt omkring mig som stört harmonin men då jag inte varit direkt drabbad har jag lyckats bibehålla mitt inre flow vilket är, för mig, en enorm framgång. Jag har tidigare haft väldigt lätt att totalt gå in i och nästan ta över känslan för mina vänner när de mår dåligt. Att jag nu har lyckats känna ömhet och empati i hjärta och själ utan att totalt låta dessa känslor ta över mitt eget inre är en stor seger. För mig är detta ett bevis på att mental träning kan ge stora resultat och det är väl värt att lägga energi på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar