fredag 20 september 2013

Träning



Jag försöker träna något mentalt varje dag. Mindfulness, yoga, läsa inspirerande böcker eller helt enkelt bara ge mig själv en paus. Det är så skönt och livgivande.
Men jag älskar ju även den fysiska träningen. Endorfinerna sprudlar och rörelseglädjen känns i varje cell. Den här hösten har vi gått ihop en liten grupp tjejer och delar på en PT ett pass i veckan. Så otroligt roligt. Att vara den som blir påhejad och utmanad istället för tvärtom. Jag älskar att leda och inspirera mina motionärer, det ger en alldeles speciell tillfredställelse av träningen. Men att få fokusera helt på sin egen träning och dessutom bli peppad av någon är väldigt roligt. Kravlöst på något vis. Det handlar bara om mig och min egen upplevelse. Jag hoppas innerligt att mina motionärer upplever något liknande när de tränar med mig. Det är en fantastisk känsla.

1 kommentar:

  1. Det tror jag garanterat att dom som är i din grupp gör! Kan se dig där framme tjoandes och hoppandes!
    Och nej, jag tänker inte prova.
    Inte just nu i alla fall=))

    Kram och fin helg/J

    SvaraRadera