torsdag 22 augusti 2013

Släppa

Ibland har jag så svårt att släppa. Jag övar och övar på att inte låta mig påverkas av människor eller situationer som jag inte kan styra, men det är väldigt svårt. Jag har ett behov av att älta, prata, stöta och blöta, om och om igen. Jag vill inte låta det påverka mig. Om jag inte förstår mig på, varför kan jag inte låta det vara? Den som lider mest av att jag jagar upp mig är jag själv. En del går inte att förstå eller ändra och om det sårar mig måste jag släppa och gå vidare. För min egen skull. Jag måste öva mer.

1 kommentar:

  1. Jag tror på att man ibland måste älta för att kunna släppa taget. Att man behöver få ställa sig dom där frågorna flera gånger och i det kunna hitta vägen till "att släppa taget stunden".
    I varje fall om man tillhör gruppen analytiker, vilket både du och jag gör ibland=))

    Jag har ju gjort det själv en period nu, ältat.
    Och igår kväll beslöt jag mig för att det finns inget mera jag kan göra utan nu får jag släppa det till andra. Känns okej idag.

    Kram J

    SvaraRadera