tisdag 13 augusti 2013

Samhörighet

Jag har reflekterat lite över samhörighet och tillhörighet. Jag är gympa-ledare och tillhör därmed en förening. En förening som jag är stolt över och som ger mig inspiration, glädje, tillhörighet och samhörighet. Jag är även anställd som ger mig ytterligare en del i ett sammanhang. Utöver detta är jag mamma, fru, syster, vän.... Alla dessa sammanhang är en del av mig och min identitet. Att känna tillhörighet och att vara en del i ett större sammanhang är viktigt för mig. Det är härligt att vara i ett gäng där vi alla delar samma intresse eller arbetar mot samma mål. Samhörighet med andra är livgivande och berikar livet på ett härligt sätt. Jag hoppas ni alla känner att ni är en viktig del i ett större sammanhang. Att ni har en tillhörighet där er närvaro är viktigt för andra. Det är vi alla värda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar