torsdag 1 augusti 2013

Reflektion


Mitt i semestern. Njuter. Myser. Tänker. Det lugna tempot skapar tid för reflektion och funderingar. Det är mycket tankar som rör sig i mitt medvetande. Många är bra. Många handlar om hur tacksam jag är över hur mitt liv blivit, eller det liv jag skapat. Att jag kommit hit där jag står idag är till stor del ett resultat av min inställning och mina val.
En del tankar är mer grubblerier. En önskan om att förbättra eller förändra delar som känns mindre bra. Då är tid för reflektion bra. Det behövs lugn för att känna innåt och sortera tankarna. Vad vill jag? Vad mår jag bra av? Hur ska jag skapa mig en tillvaro där jag känner mig harmonisk och lugn? 
Då är inspiration bra. Så jag läser böcker och bloggar. Jag samtalar med min man, mina barn, vänner och släkt. Jag lyssnar på musik eller sitter i tystnaden.
Jag finns. Lever. Andas. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar