söndag 18 augusti 2013

Olika faser



När man levt ett tag blir det allt tydligare att livet består av olika faser. Det är inte alltid tydliga faser som att få barn, eller flytta hemifrån. Ibland sker förändringen endast inuti, vilket förmodligen även märks utåt, men inte lika tydligt. Jag har det senaste året reflekterat över detta då jag själv genomgår en ny inre fas. För ett par år sedan gjorde yoga och liknande träningsformer mig stressad. Varje gång jag försökte kände jag mig stressad och ville bara att det skulle ta slut. Men det senaste året har yoga och mindfulness väckt mitt intresse mer och mer.
Igår när jag hade utbildnings- och inspirationsdag med Friskis & Svettis, där jag är ledare, fick vi prova en ny träningsform som är yogabaserad. Jag var fullständigt tagen efteråt. Det väckte enormt starka känslor inom mig, både fysiskt och psykiskt. Det var en fantastisk upplevelse som jag absolut vill uppleva igen. Det kunde jag aldrig ana, att jag skulle bli euforiskt under ett yogapass. Det tydliggör med full kraft att jag är i en ny livsfas. En fas som jag gillar väldigt mycket. Som skänker ett nytt sorts lugn, helt nya fysiska sensationer och nya dimensioner. Jag ska omfamna detta nya och ser vart det bär mig.

2 kommentarer:

  1. Så härligt!
    Det är det där som är grejen med yoga!
    Ibland gråter man, eller som sist när jag skrattade hysteriskt i 10 minuter, frigörande.
    Eller bara går in i en sån där lugn känsla jag skulle vilja bära oftare.

    Nu ska jag tillbringa min tid framför symaskinen.
    Och måla lite.

    Kram J

    SvaraRadera
  2. Ny träningsform som är yogabaserad på F&S låter mycket intressant. Jag har nämligen saknat yoga-passen på F&S som antagligen har fått ge vika för andra nya och mer populära träningsformer.
    Livet går sannerligen genom olika faser och ibland hinner man inte riktigt med själv i svängarna. Som nu när sommaren är slut och man inser att man varit inne i en "ta dagen som den kommer fas" och nu helt plötsligt måste ställa om till en mer inrutad och disiplinerad fas för att få vardagen att rulla på. Men jag tror det är de olika faserna som får oss att växa som personer och lär oss om livet. Det skulle bli för tråkigt om allt bara rullade på i samma tempo utan några som helst skiftningar. Lycka till i din nya fas, tror säkert att den leder till något gott :)

    SvaraRadera