tisdag 30 april 2013

Traditioner



Valborgsmässoafton - dags att fira in våren. Här i Uppsala är det stor folkfest vilket jag tycker är roligt. Vi har skapat oss mysiga traditioner inom familjen för denna dag och barnen är väl förberedda på upplägget. Jag har stort behov av trygghet och struktur, därav är traditioner något jag håller varmt om hjärtat. Jag kan njuta mer när jag vet vad jag kan förvänta mig. Låter kanske lite trist för fler av er, men inte för mig. Jag har även märkt genom åren att barnen uppskattar traditioner. Dom vill att allt ska vara som förra gången, och så länge det är så har inte jag behov av att ändra något.
Det ligger en trygghet i traditioner som vi alla i familjen uppskattar. Tomten ska alltid komma från skogen, påskäggen ska letas upp med hjälp av ledtrådar, midsommarafton ska firas med vänner strax utanför stan.... Ska bli spännande och se hur traditionerna sakta förändras över tid i samband med att barnen blir äldre. Men till dess firar vi enligt - "same procedure as last year".

2 kommentarer:

  1. Och här sitter jag med två tonåringar som ledsnat på att hänga på stan och nu väntar på film och pizza...
    Ganska mysigt blev det ändå=))

    Tack för dina goa ord!
    Och du är en riktig energispridare!
    Kram och mys med familjen/Johanna

    SvaraRadera
  2. Tack själv fina du! Vilket fantastiskt betyg till dig - att tonåringarna kommer och vill hänga. Din utstrålning och värme är inbjudande och det är bästa beviset. Kram och mys till dig och tonåringarna.

    SvaraRadera