lördag 13 april 2013

Mindfulness


Under förra våren kändes det som om min kropp var på väg att lägga av. Orken tog slut, jag hade värk i leder, muskler och skelett. Efter besök hos både naprapat och läkare var diagnosen tydlig - jag var tvungen att se över min livssituation!
Då upptäckte jag Mindfulness! Det är ett fantastiskt verktyg som hjälper mig att behålla focus och lugn. Jag har en förmåga att hela tiden "vara på väg" och planera nästa steg. Det generar en inre stress och jag missar att vara närvarande och njuta i stunden. Jag har även berättat tidigare att jag är en grubblare som ältar, vrider och vänder på det mesta. Då är Mindfulness underbart! Det kräver dock en hel del träning och då gäller det att ha disciplin samt att prioritera.
Jag var ganska dålig i början. Jag hade svårt att sitta still, ännu svårare att inte tänka på annat och absolut svårast var att släppa taget om tankarna och bara vara. Men jag lär mig och blir sakta bättre på att vara stilla med mig själv utan att döma eller dras iväg med mina funderingar. Jag har hittat ett inre lugn som jag inte visste fanns. Jag är enormt hungrig på mer kunskap i ämnet för att utvecklas. Mindfulness har kommit in i mitt liv för att stanna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar