onsdag 26 februari 2014

Otillfredsställd


Går omkring med en känsla av otillfredsställelse. Vart jag än befinner mig känns det som jag vill vara någon annanstans. Funderar mycket på vad det beror på och har inte kommit fram till något riktigt bra svar.  Lite klarnade efter helgen när jag var iväg på en riktigt mysig resa till Stockholm. Så länge jag var i min bubbla, bortkopplad från verkligheten, var jag totalt närvarande och tillfreds. Men när vardagen drog igång kom känslan tillbaka. Jag tror känslan har sitt ursprung från den upplevelse jag har arbetat så länge med att förbättra - lugnare vardag med mindre prestation och mer harmoni. Det har blivit än tydligare att jag måste frigöra familjetid, ledig tid, "bara vara" tid. Det finns så mycket jag vill göra, så mycket som är roligt och stimulerande. Men just nu är det lugnet jag behöver, kramas med min familj och vara där energidepåerna fylls. Tänk att det ska vara så svårt! Men nu ska jag lyckas. Jag ska lyssna ännu bättre på kroppens och själens signaler. Gå mer på min magkänsla än vad jag tror att andra förväntar sig. Utgå från hjärtat i allt jag gör, det tror jag blir bättre även för alla i min omgivning. Igår gjorde jag en första insatts i form av en riktig hemmamys kväll full av kramar, samtal, ljus och te. Det kändes fantastiskt för själen.

1 kommentar:

  1. Utgå från hjärtat!! Jaaa!
    Det är det bästa, jag tror man mår bäst då.

    Kram J

    SvaraRadera