måndag 17 februari 2014

Två små ord

Jag har några tatueringar. En av dem väcker mer respons än de övriga. Det är inte den på underarmen med min mans namn som jag trodde skulle möta en del reaktioner. Nej, det är den jag har i nacken "Good Enough". Den har fått absolut flest kommentarer och glada tillrop vilket gör mig väldigt glad. Vi är alla Good Enough och min upplevelse är att vi alla blir glada av att få de orden i blickfånget. Många av oss kämpar med att vara mer förlåtande och accepterande kring vår person och vad vi presterar. Så när den positiva reaktionen kommer om de två små orden i nacken är min självklara respons att de gäller oss alla. Det är därför de står  där alla kan se och inspireras. Orden finns där lika mycket för den som läser som för mig själv. Två små ord som är en viktig påminnelse i dagens samhälle. Två små ord fulla av bekräftelse, förlåtelse, hopp och tillit. 

1 kommentar:

  1. Det är fint tycker jag. Att dom sitter där, inpräntade för alltid.
    Som en ständig påminnelse.

    Kram J

    SvaraRadera