söndag 2 februari 2014

Nu räcker det

Plötsligt kommer man till gränsen och insikten är tydlig, nu räcker det. Alla grubblerier, alla funderingar, analyser och all oro har fått tillräckligt med utrymme. Nu räcker det, gränsen är nådd. Svaret ligger inte hos mig, jag kan inte påverka situationen, varför förstör jag då för mig själv med all denna negativ energi? Kanske behöver vi en period av grubblande när situationer uppstår som skapar frustration och oro, men till sist måste vi släppa taget. Till sist når vi gränsen när den negativa energin hotar att ta över allt, även det som är bra. Då gäller det att acceptera situationen och släppa taget. Rikta all energi och allt fokus på det positiva, låta det ta så stor plats att det negativa trycks undan. Jag har så otroligt mycket positivt i mitt liv. Nu ska jag gå och njuta av allt detta och låta det fylla hela min själ. Det är dags att slappa taget.

1 kommentar:

  1. Jag tror på startsträckan. Att rannsaka sig själv, grubbla lite och sen komma fram till det du gjort. Att det är dags att släppa taget.
    Tror att "man" behöver det på något sätt.

    Stor kram J

    SvaraRadera