tisdag 18 februari 2014

Ett år

Idag är det ett år sedan mitt liv förändrades ganska rejält. I dag är det ett sedan år jag började arbeta heltid, vilket jag inte gjort sedan årsskiftet 1998/99  . Fram till dess hade jag varit hemma med våra barn och sedan arbetat deltid under ett par år innan jag gick tillbaka ut i arbetslivet på heltid igen. Vilket bra beslut! Det här året har varit fantastiskt på så många sätt. Jag har lärt känna massa fantastiska kollegor, jag har utvecklats både privat och professionellt, jag har lärt mig massor om mig själv och om livet.

Mina barn och min man har följt med i min utveckling och vi har, om möjligt, stärkts ännu mer som familj. Barnen har utvecklat sin självständiga sida, jag har tränat på att våga släppa taget lite och maken har fått mer egen tid med barnen.  

Det var läskigt i början, väldigt läskigt. Och en ganska stor omställning för oss alla. Men vad roligt var har haft, och har. Vi har alla varsin liten svär utanför familjen där vi upplever, lär och utvecklas. Sedan möts vi hemma, delar med oss av våra tankar och intryck och lär av varandra. Otroligt inspirerande och jag är stolt över att se hur vi växer tillsammans.

Jag skulle inte byta ut mina år som hemma-mamma mot något, de var fantastiska år. Jag älskade att vara hemma. Då kunde jag inte ana att det 12 år senare skulle vara så otroligt roligt och givande att börja arbeta igen. Jag känner en stor tacksamhet över att några trodde på mig och min förmåga så att jag idag har ett arbete jag trivs med, utvecklas på och känner stolthet över.

 

1 kommentar:

  1. Kan tänka mig att det varit en omställning men också utvecklande för er alla! Skönt att känna tacksamhet!

    Kram J

    SvaraRadera