onsdag 29 januari 2014

Här och nu


Ibland är det lätt men emellanåt är det svårare. Jag tänker på det här med att njuta av nuet. Att se glädje och känna tacksamhet över att finnas i denna stund, detta ögonblick. Att uppleva njutning och välbefinnande över att detta är min stund, här och nu. Ibland vill man att stunden ska fortsätta förbi så att en ny bättre stund kan komma. Att det som är här och nu snabbt ska bli där och då. Utmaningen i dessa stunder är att tillåta sig känna det man känner. Att inte dömma sig själv utan vara förlåtande och framförallt accepterande. Alla stunder är inte fantastiska, en del bara är och vissa stunder är till och med riktigt dåliga. Men det är väl det som är livet i all dess härlighet. För rätt som det är så är den där igen, stunden då harmonin sköljer genom själen och lyckan känns i varje cell. Plötsligt är här och nu bästa stunden som finns.

1 kommentar:

  1. Jag hoppas att jag ska vara tillbaka i min fas imorgon. Lite mera lugn och balanserad. Ikväll tänker jag tända ljus och bara vara.
    Och du har rätt i att man inte ska vara dömande mot sig själv.

    Och en sak till, hade jag haft bilden du beskrev då hade den varit temat, vilken kärlek säger jag bara!
    Kram J

    SvaraRadera