torsdag 23 januari 2014

Samla ihop

Jag försöker samla ihop mig. Känna innåt och försöka lyssna till själen. När mår jag bra? Vad stimulerar harmoni, glädje och välbefinnande hos mig? Jag försöker utvärdera vad jag ska ha kvar i mitt liv för att det ska vara där och vad som finns där för att jag tror det ska vara det. Bloggen har varit en sådan sak som utvärderats hos mig. Jag har försökt känna efter med både sinnet och själen huruvida bloggen finns i mitt liv för att jag verkligen vill eller för att det "blivit så". Jag har ärligt inte kommit till något beslut. Och ibland är det inte lätt. En del inslag i livet är där för att jag vill men ibland är jag inte lika säker på min sak. Bloggen är en sådan plats. Vissa dagar är det befriande att skriva. En chans att reflektera över livet, både i stort och smått. Andra dagar känns det lite mer som prestationsångest och en form av tvång. Då är det inte lika stimulerande. Nyckeln här är kanske att tillåta det få vara så som det är. De dagar det känns skönt och bra att skriva gör jag det. Dagar det inte känns lika bra låter jag helt enkelt bli och det är ok det med. För mig är det viktigt att den här platsen är kravlös, tyvärr fäller jag krokben på mig själv då det är jag som ställer kraven. Då kan detta vara en bra plats för övning i att vara mer tillåtande och förlåtande mot mig själv och min prestation. Så jag kommer fortsätta titta in och skriva, för att jag vill, inte för att jag måste.

1 kommentar:

  1. Det ska vara kravlöst och roligt. Och det bästa med just en blogg är det där att kunna välja, när vill jag för att jag tycker att det är kul.

    Helg...skönt!
    Finaste helgen till dig underbara människa/ Kram J

    SvaraRadera