måndag 14 oktober 2013

Min dröm

Min stora dröm har alltid varit att få bli mamma. Jag fantiserade ofta när jag var liten om vem jag skulle gifta mig med och hur många barn jag skulle få. Jag drömde om att få bära och föda mina barn och längtan var så stark att jag inte riktigt vågade tro att den skulle bli sann. För mig har det varit min livsdröm och att den skulle förverkligas kändes overkligt.
Men så händer det! Efter lång längtan - stickan visar att jag väntar vårt första barn och lyckan är obeskrivlig. Kärleken till våra barn går inte att beskriva i ord, det är större än något annat. Likaså blev sorgen, när vårt första barn dör, obeskrivlig. Oliver är mitt livs glädje och sorg, vårt första barn, så efterlängtad och så älskad...
Varje gång jag ser Linn o Rasmus svämmar tacksamheten över. Mina barn. Mina älskade barn.

Jag har det sagolika turen att gifta mig med mitt livs stora kärlek som dessutom förstår och stöttar mig i min önskan om att få vara hemma-mamma på heltid. Att ha fått vara hemma med barnen under deras uppväxt har varit fantastiskt. Min dröm slog in, större och starkare än jag kunnat ana. Åren som hemma-mamma är de lyckligaste i mitt liv och ibland värker hjärtat lite av sorg att det är över.
Min livsdröm är uppnådd. När jag passerar bebis-avdelningen eller gravida mammor hugger det till lite i  hjärtat. Den delen av mitt liv är över. Allt jag längtat efter under hela min uppväxt har redan varit.
Min familj finns självklart kvar och barnen berikar mitt liv varje dag, men småbarns-tiden är förbi och den kommer aldrig tillbaka. Jag saknar tiden hemma med mina små. Vissa dagar väldigt, väldigt mycket. Men jag minns också med stor tacksamhet.

Jag har massor att glädjas över nu med. Livet bjuder på massor att vara tacksam över och jag njuter så mycket jag kan. Så nu får jag hitta en ny dröm för resten av livet. Det finns en hel värld där ute!

3 kommentarer:

  1. Och dina barn kommer alltid att vara dig nära och om livet och dom själva vill så kommer du att få ta del av deras barn.
    Och sprida din kärlek vidare.

    Du är en fantastisk, sprudlande människa!
    Och så är det, det finns en hel värld där ute.
    Jag tror att du har mycket fint att hämta.

    Kram J

    SvaraRadera
  2. Åh så fint du skriver!
    Själv har jag aldrig längtat efter barn och bestämde tidigt att jag inte skulle ha några. Andra tyckte jag var konstig men jag stod fast vid mitt beslut.
    Jag kan inte riktigt säga vad det var som gjorde att jag ändrade mig. Tror det var när min pappa blev sjuk och sedan dog han fem månader senare. Då insåg jag att livet är så förgängligt.
    Nu är ju mina barn det bästa jag gjort! Tänk vad nära det var att de inte blev till, uschinamej.
    Kram
    //bara anna

    SvaraRadera
  3. Jättefin blogg! Kropp och själ i balans, en massa tankar och så livsglädje. Kan det bli bättre?

    SvaraRadera