torsdag 31 oktober 2013

Ledig dag


Höstlov och en ledig dag. Det var lite som en tidsresa att vara ledig en dag tillsammans med barnen. Vi startade lugnt, packade sedan med oss picnic och gick ut i skogen. Där strosade vi runt, myste, samtalade och fikade. Två små ekorrar som hoppade mellan träden var en riktig höjdpunkt som vi njöt mycket av att få uppleva. Vi stod där, helt stilla med solens ljus strilande ner mellan träden, tysta och lyckliga medan vi njöt av ekorrarnas lek.
Det var underbart att få uppleva några timmar av det som jag saknar så oerhört mycket, min tid som hemmamamma. Lyckan över att mina barn, 9 och 13 år, uppskattar en enkel dag tillsammans. Att de kan njuta och vara närvarande i stunden är en underbar gåva jag hoppas de bär med sig alltid.

Vi fick med oss en kasse ris, kottar, mossa, ormbunkar och, till barnens stora glädje, hjärtformade blad från skogen. Av detta skapade vi sedan tillsammans en krans till vår saknade bror och son. En krans skapad i full närvaro med massor av kärlek. Sådana stunder svämmar mamma-hjärtat nästan över.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag ni haft och vilken fin krans ni gjort. Jag är nästan tvungen att torkar bort en liten tår som letar sig fram i ögonvrån för att jag blir så berörd av det du skriver.

    Ta hand om varandra!

    SvaraRadera
  2. Så härligt!
    Det är sånt där som sätter sig i själen.
    Kramen J

    SvaraRadera