torsdag 31 juli 2014

Vardag

Börjar helt ärligt längta till vardag. Det är härligt med sommarlov och semester, men vardagen är inte så dum den heller. Jag jobbar min andra veckan, maken sin första, efter semestern. Och jag gillar det. Nu längtar jag till skolstarten och aktiviteter. Jag gillar att vi alla har en plats där vi ska vara för att lära, utvecklas och inspireras. Det är underbart att vara ledig, slappa och bara vara. Men i längden behöver vi alla stimulans och utmaningar. Därför längtar jag till vardagen. Vardagen som är livet. För även om det finns många måsten i vardagen så finns det också utrymme för att göra sånt vi vill och mår bra av. Kombinationen gillar jag. Så välkommen vardag - varje dag, som är mitt liv.

2 kommentarer:

  1. Jag är ju en vardagsälskare så jag kan skriva under på det.
    Men jag skulle vilja vara ledig lite till=))
    Och ströva runt i Norrland någon vecka.

    Kram J

    SvaraRadera
  2. Härligt inlägg! Så viktigt att man trivs med sin vardag....
    Kram
    //www.baraanna.se

    SvaraRadera