tisdag 22 juli 2014

Ensamkväll

Familjen på egna äventyr. Jag ensam hemma efter jobbet. Jag stannar till i en inredningsbutik på vägen hem. Får med mig lite kuddar, ljusstakar, en lampa och en ny lite vän hem. Fixar och pysslar hemma innan yogan. Ett underbart pass fyllt av styrka, energi och harmoni. Lycklig kliver jag ut ur shalan och möts av solen. 


Hemma igen tar jag en lång, mjuk dusch. Tänder mina nya ljus och rökelse. Sätter mig med en bok i soffan. Läser, dricker jos och lyssnar till fåglarnas sång utanför. 
När jag sedan kryper i säng somnar jag på ett ögonblick. En skön kväll. En harmonisk kväll. Ensamhet kan vara berikande och lugnande. Jag hinner landa i mig själv.
Nu på morgonen är jag dock glad och tacksam över att min älskade familj är hemma igen, mjukt sovandes i sina sängar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar