lördag 19 juli 2014

Sömnlös

Denna natt var lång. Svårt att somna och sedan orolig natt med mycket vaken tid. Jag kan bli lite stressad av att inte kunna sova. Rädd att jag ska vara trött och må dåligt kommande dag. Varför vet jag inte, jag klarar mig bra på väldigt lite sömn. Det andra är att jag grubblar när jag ligger vaken. Det kan vara både bra och dåligt. I natt var det skönt nog mest bra. Jag har läst inspirerande böcker under semestern och igår hade jag och min man ett härligt samtal. Detta ledde till att nattens grubblerier hjälpte mig framåt i min personliga resa så nu har morgonens syssla varit att skriva ner nattens funderingar. Jag vill definiera mina livs-mål. Vad vill jag? Vad mår jag bra av? Det är stora och svåra frågor som kräver stort engagemang. Det gäller att våga lyssna inåt, ända in i själen. Utan yttre påverkan, utan hänsyn till omgivningens förväntan utan bara jag. Min vision, mitt liv. 
I nattens mörker och tystnad var det lättare att känna inåt och riktigt lyssna. Jag har långt kvar men nattens sömnlöshet var ett skönt avstamp. Och inte känner jag mig trött utan snarare pigg och full av tillförsikt. 

1 kommentar:

  1. Att skriva ned är det bästa. Få ner det som en plan, en vision.
    Det där med livsmål är så viktigt, jag har sysslat med det också på semestern.

    Du är fin på alla plan, vet du det!
    Kramen

    SvaraRadera