onsdag 10 december 2014

Uppehåll


Det var länge sen jag var här. Det "bara blev så". Livet kom emellan på lite olika vis. Under min frånvaro har jag varit än mer närvarande i mitt liv, mitt inre. Lär känna mig själv mer för varje dag, genom övning, yoga, mindfulness, samtal och inspirerande möten. Det är en spännande resa, att öppna dörrarna till sitt inre och se vad som finns innanför. Många frågor får svar, nya frågor dyker upp, känslor får sin förklaring och livet får en ny dimension. Det är en resa jag bara börjat och det ska bli väldigt spännande o se vart den tar mig.

Idag fyller min älskade dotter 14 år och det väcker många minnen och tankar. Jag summerar vårt liv tillsammans, från första spark till i dag. Vilken gåva! Ett efterlängtat barn, en dotter. Kärleken spränger nästan i bröstkorgen och stoltheten går inte att beskriva i ord. Vi har kramats, skrattat, bråkat, busat, gråtit, upplevt, pysslat, lekt, tjafsat, myst och lärt oss massor om livet av varandra. Jag är så oerhört tacksam! Det är en spännande resa att vara mamma, oerhört svårt emellanåt, men givande, utvecklande och inspirerande.

Det finns mycket att vara tacksam över. Se dina gåvor i livet o andas!
Kram /M

2 kommentarer:

  1. Det var på tiden tänker jag. Att du dök upp här=))

    Visst är livet en häftig resa. Att ta sig tiden att möta sig själv är bland det häftigaste som finns.

    Och grattis i efterskott till en dam son börjar bli stor.
    Kram J

    SvaraRadera
  2. Se dina gåvor i livet - och andas. Det lät fint. Det ska jag tänka extra mycket på idag. /Fin fredag till dig

    SvaraRadera