lördag 20 december 2014

Vänskap

Jag blir fascinerad ibland över hos vem jag finner vänskap. Det är inte alltid där jag tror eller förväntar mig. För att hitta en vän är det själarna som ska mötas. Det är så härligt när det händer. Att hitta samhörighet och vänskap hos en annan person. Extra tacksam blir jag på något vis när den samhörigheten och vänskapen finns på oväntat håll. Hos någon jag lär känna lite av en slump.
Jag har flera fina vänner som kommit in i mitt liv via en gemensam händelse, plats eller upplevelse. Om det inte vore för den specifikt gemensamma nämnaren skulle vi troligen aldrig träffats, men vilka fantastiska personer de är. Och vad glad jag är att jag träffat dem!

Efter fina samtal med människor som berör skapas en fantastisk rymd inom mig. Som om jag svävar fram, full av mjukhet och värme. Tacksamheten känns, nästan fysiskt, eller inte bara nästan förresten - den känns i varje cell. Den känslan är magi. Den känslan är beroendeframkallande.

Ta hand om varandra och njut av att ni finns i varandras liv.
Kram /M

1 kommentar:

  1. Visst är det fantastiskt!
    Hur själar möts, oavsett hur man lever, vilken stil man har eller vilken status man har. Det är det inre som avgör.
    Häftigt på riktigt!

    Kram J

    SvaraRadera