söndag 10 november 2013

Spartanskt



Vi är igång med badrumsrenoveringen. Nu består badrummet av betong och reglar. Detta gör vardagens sysslor något mer utmanande. Dusch får ske på gymet eller i den dusch som vi, tack och lov, har i föreningens tvättstuga. Hemmet är rejält rörigare än normalt och det känns lite förvirrat. Men på något sätt gillar jag det. Jag tvingas andas och ta det lugnt. Var sak får ta sin tid, vilket det gör när rutiner bryts. Jag tycker det är mysigt att pyssla i tvättstugan vilket jag nästan aldrig annars tar mig tid till. Jag kan känna ett lugn i att behöva planera in en timme för att familjen ska duscha. Det känns lite som att gå tillbaka till roten. Back to Basic. Och jag upplever ett lugn i det. Det finns något befriande i enkelheten. 
Men visst längtar jag till det är klart, tro inget annat, men jag kan även se stora lärdomar som kommer under vägen. 


1 kommentar:

  1. Det är det där jag gillar med lite kaos. Att man får släppa kontrollen=))
    Det får bli lite som det blir under tiden!

    Kram J

    SvaraRadera