torsdag 14 november 2013

Det har vänt


För ett litet tag sedan skrev jag att jag kände min självkänsla svikta, det kändes som om jag inte dög vilket gjorde mig ledsen och frustrerad. Detta sporrade mig att jobba ännu hårdare med mitt sinne och min själ. Läste stärkande och peppande böcker, tränade fysiskt, övade mindfulness, använde mig ännu mer av mentala övningar, samt tränade yoga. Och det hjälpte! Jag mår nästan otroligt mycket bättre. Hjärnan är fantastiskt formbar och det går ganska fort. "Allt vi är, är ett resultat av vad vi tänkt", ett citat som jag tror på fullt ut. Jag upplever själv, varje dag, sanningen i den meningen.
Nu är jag på rätt väg och jag ska lägga all min kraft på att fortsätta leva och lära så att mitt sinne och själ blir än mer harmoniskt och lyckligt. Jag har bara börjat!

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Själv tampas jag med en envis förkylning och försöker boosta mig med ingefära, vitaminrika frukter och honung, men har förkylningen väl brutit ut är det svårt att bli av med den, bara att kämpa på trots att det är motigt.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Heja dig :) Du har mycket insikt och är klok.
    Kram Lina

    SvaraRadera