måndag 18 november 2013

Det fortsätter


Måste hänga på följande inlägg lite till, för det har verkligen vänt på ett fantastiskt sätt. Jag har en otålig sida som gärna skapar stress och frustration. När jag ska göra saker så vill jag bli klar så snart som möjligt vilket gör mig stressad och på dåligt humör. Men nu har det hänt. Jag kan greja och fixa med tidskrävande och "tråkiga" saker utan att bli stressad. Jag njuter mer i skapande stund utan att jaga upp mig för att bli klar. Det är en väldigt skön känsla. Förutom att jag mår bättre, är gladare och lugnare så har jag mycket mer energi. Att jaga upp sig tar så otroligt mycket negativ energi. Nu har jag upplevt två hela dagar med stora inköp, mycket skruvande och fixande (läs Ikea-möbler), totalt kaos hemma med renovering och allt detta utan att känna någon stress eller otålighet. Trotts den mindre harmoniska tillvaron under helgen har jag känt mig lugn, glad och full av energi. Det kallar jag att vara på rätt spår!

2 kommentarer:

  1. Härligt!!
    Funderar på om det här betyder att man kan kasta över alla tråkiga saker som ska göras till dig nu=))
    Sånt som kräver tålamod, för då finns det lite att hämta här!

    Kram J

    SvaraRadera