söndag 22 juni 2014

Små glädjeämnen

Att få vara hemma, bara vara, är så skönt. Att lyssna på fåglarna, vindens sus, Lennakattens tuffande (ett ångtåg som går förbi utanför oss), ta en kopp kaffe på balkongen. Det skänker en skön inre frid. Att lyssna på barnens samtal, att få en spontankram av sonen när han passerar, att få ta del av dotterns tankar just nu. Tankar som kanske annars försvunnit för att jag inte var där i stunden och kunde ta emot. Att få en smekning över ryggen av min älskade när jag står vid diskbänken. Det är dessa små glädjeämnen som ger livet innehåll och mening. Små glädjeämnen att känna tacksamhet för.

2 kommentarer:

  1. Så är det. Det är det lilla som blir det stora och väcker tacksamhet.
    Det är det fina i livet.

    Visst blev det bra det nya namnet=))
    Haha, sen har jag ju dagar där jag inte är så mjuk, mera som en betongkross! Men det ska förhoppningsvis släppa nu igen.

    Stor kram J

    SvaraRadera
  2. Kul att du är tillbaka!
    ///www.baraanna.se

    SvaraRadera