lördag 21 juni 2014

Midsommar



Att få fira midsommar med nära vänner, nya vänner, vänners vänner, barn och syskon är magiskt. Att se alla barn som leker, hoppar studsmatta, spelar fotboll, sjunger eller bara sitter o pratar värmer mamma-hjärtat så det nästan svämmar över. När barnen vid matbordet spontant stämmer upp och sjunger "Det var en kväll i juni" för full hals kan man inte annat än le. 
Och när det är dags för resning av midsommarstång med tillhörande dans, säckhoppning, tipspromenad, lotteri och en tur i lövad vagn är alla med, oavsett ålder. Glädjen och energin sprudlar när traditionen hyllas.
Midsommarafton är också dagen för den årliga fotbollsmatchen, vuxna mot barn. Barnens entusiasm glittrar i ögonen och lyckan går nästan att ta på.

Behöver jag säga att våra midsommaraftnar är magiska, och gårdagen var inget undantag. Jag är så oerhört tacksam över min familj, mina fina vänner och att jag får ge mina barn en midsommar så full av kärlek, glädje och samhörighet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar