tisdag 24 juni 2014

Förväntningar


Förväntningar. De kan förstöra en upplevelse totalt men de kan även lyfta upplevelsen till oväntade dimensioner. Jag älskar när det sistnämnda händer!
Det har som sagt varit mycket tankar och funderingar hos mig senaste tiden. Grubblerier om ni så vill. Därför är jag extremt tacksam över de två senaste dagarna. De har överträffat alla mina förväntningar om och om igen. Stress byttes mot harmoni, trötthet mot energi, frustration mot enkelhet och glädje. Jag kan fortsätta hur länge som helst. Harmoniska föräldrar, kärleksfulla barn, familj full av tacksamhet och glädje. Obetalbart!
Jag skulle aldrig våga åka iväg med förväntningar motsvarande den upplevelse dessa dagar skänkt. Det känns overkligt, men detta är bevis för att ibland överträffar verkligheten fantasin. Det här ska jag leva på länge.




1 kommentar:

  1. Så, så härligt!
    Och jag blir varm i hjärtat när det där stresstäcket flyger iväg och ersätts av härliga, fladdrande känslor.
    Livet när det är som bäst.

    Kram J

    SvaraRadera