onsdag 25 juni 2014

Och nu då

Det är på något vis lättare att släppa all stress när man är hemifrån. I en ny miljö. Men nu när vi är hemma igen gäller det att hålla kvar känslan av harmoni, lycka och lätthet. Inte helt okomplicerat. Tvätten, disken och matlagningen pockar på uppmärksamhet. Stressen kryper närmare och känslan av total närvaro minskar rejält. Men jag ger mig inte! Jag vill ha samma känsla oavsett var jag befinner mig - på semester, hemma, på jobbet eller något annanstans. 
Det hjälper att bryta mönster. Göra saker som jag vanligen inte gör. Eller göra sånt som jag mår bra av. Så idag ska jag träffa en av mina finingar. Det skänker harmoni, lycka och tillfredställelse. Ärlighet, mjukhet och närvaro är egenskaper som hon besitter vilket ger mig inspiration till rätt fokus. 

1 kommentar:

  1. Du är så fin att mitt hjärta svämmar över!
    Mjukhet!
    Stor kram J

    SvaraRadera