tisdag 1 mars 2011

Tacksamhet


Jag har förlorat mycket,  jag har förlorat min son.... Men jag har också fått mycket och hur tung, smärtsam och förlamande sorgen än är så känner jag även tacksamhet. Jag har en fantastisk man och två helt underbara, friska, levande barn! Listan över allt bra i mitt liv kan göras lång och jag är så otroligt glad över att jag kan känna tacksamhet och glädje igen. Inte bara på ytan utan ända in i själen. Det trodde jag inte för några år sen. Efter att min son dog trodde jag aldrig jag skulle kunna känna glädje igen. Jag kunde känna glädje för stunden men förmågan att känna mig uppfylld av tacksamhet, värme och glädje över allt gott i mitt liv trodde jag dog med min älskade son.... Men nu, snart 12 år senare kan jag säga att jag hittat min inre glädje och tacksamhet igen. Jag känner tacksamhet och glädje över min son som dog och allt han givit mig och lärt mig. Jag känner glädje och tacksamhet över de två barn vars ansikten spricker upp i de finaste, ärligaste leenden när de ser mig. Jag känner tacksamhet och glädje när jag möter min mans blick och känner, ända in i mitt innersta, att han älskar mig - och jag honom. Sorgen finns där men nu går den hand i hand med tacksamheten och glädjen! Äntligen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar