onsdag 23 mars 2011

Föräldrarskap


Ibland känns föräldraskap som en svår ekvation att lösa. Jag önskar mina barn allt gott. Jag vill ge dom en trygg, glad och kärleksfull uppväxt. Jag vill hjälpa dom att bli ansvarsfulla, empatiska, harmoniska vuxna. Men herregud vad det är svårt ibland! Vissa dagar så känns allt jag gör fel, som om inget av det jag försökt lära dom fastnat. Då känns föräldraskapet oöverstigligt svårt. Jag gör mitt bästa och försöker ge från mitt innersta men ibland når jag inte fram. Barnen låser sig, jag låser mig och så står vi där och stampar utan att komma någonstans. Jag avskyr känslan av maktlöshet som infinner sig vid dessa tillfällen. Jag vet vad jag har för mål men jag har ingen aning om hur jag ska ta mig dit. Frustrationen gör mig otrevlig och bångstyrig vilket knappast hjälper.... 
Jag får väl försöka acceptera att föräldraskapet är svårt och att ibland lyckas jag helt enkelt inte lösa ekvationen. Får bli mattesnille i nästa liv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar